söndag 9 augusti 2009

Blåbärs plockning, marknad, städning och kina mat

Ja det rubriken sammanfattar väl ganska bra min helg =). I fredags så var jag ut och plocka blåbär på förmiddagen, fick ihop 10liter. Sedan åkte jag hem och duscha för att sen åka med Erik och Jonny, Maria W och Nils på höstmarknaden i Bollnäs. Jag fynda ett par byxor och självklart godis remmar (ingen marknad annars) och så lite godis till hundarna. Jag och Jonny åkte en karusell, vi skratta så tårarna spruta, det var så fruktansvärt roligt! Vi passa även på att äta på Kina restaurangen, för det är ju så gott! Resten av kvällen så gick jag bara och vänta på att få gå och lägga mig, helt slut =)
I går lördag så städa jag och på kvällen tog jag och Erik en lång 4-hjulings tur och kolla efter djur men vi såg inget. Men härligt var det i alla fall att komma ut en sväng.
Idag så blir det nog bara att ta det lugnt, ska iväg och skjuta in bössan snart, ska ju vara med på älg jakten, vilket jag är sjukt nervös för... börjar förstå varför en del MÅSTE "sova borta i stuga" kvällen före ;)

1 kommentar:

Sandra sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaaa. men det är ju DÄRFÖR.. tänk va jag har funderat.. :)

Stoffe och ola är å bygger pass idag.. så jag lär väl inte se honom idag heller.. :/ men men. han har ju hobbies i alla fall..

Jag börjar bli sjukt nervös inför terminstarten. Tänk om jag inte klarar engelskan!? ojojoj.. hur ska det här gå..?!

Snart blir det lilla julafton i alla fall. PUSS