måndag 26 oktober 2009

I väntan på jobbet

Ja det regnar regnar och regna idag, har ingen större lust att ta någon promenad med hundarna Grus tycks dras till deras päls och så blir dom så blöt, dumt om dom ska behöva vara blöta ute i buren medans jag jobbar. Visst har dom värme där ute men det är bara 10grader så det tar tid innan dom torkar. Insåg oxå att jag har kommit på vad jag ska köpa i julklapp till alla (utom Neo, men det kommer...jag har ju lite tid =)) Känns så skönt att ha det klart, tänkte att man ska försöka köpa allt på November lönen, det brukar bli så mycket utgifter ändå i December.
Apropå renovering (läs Annas blogg) så har jag påbörjat uppfräschning av badrummet nere. Jag behöver ju inte hel renovera utan bara piffa upp det och laga små fel så i helgen så börja jag med att total städa badrummet från golv till tak och sedan foga om kaklet (fogen har lossnat på vissa ställen), måla elementet och lister runt om. Jag har inte hunnit med så mycket mer, jobba ju lördags oxå, men det är ju ingen brådska så det får bli lite pö om pö =)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Du e så duttig så!! :) Det är riktigt roligt att renovera när man inte har någon tidspress eller så.. :) Puss

Anna sa...

Vaa??? Har du koll på julklapparna redan? du är helt otrolig, jag skulle vara glad om jag ens hade en enda klapp klar..
Kul med uppfrächning av badrum. Vi fick en jättebra värdering av mäklaren idag, så nu har vi lagt bud på ett större boende. Håll tummarna nu bara att säljaren godtar budet!
Vi ses till helgen! KRAM!

Jenny sa...

Ja det är nog en "ovana" sedan man var liten, vi är ju fem syskon så mamma börja tidigt med att inhandla julklappar till oss =) Skönt att slippa allt i sista sekund. Ja men gud vad kul, håller tummarna stenhårt!! Kram