måndag 12 oktober 2009

Tjoho!!

Ja idag var det ju premiär på älgjakten. Erik börja ju med att skjuta två kalvar (showoff) Efter ett tag så sköt Lina en kalv. Och tiden gick och ögonen blev tröttare och tröttare och plötsligt så hörde jag hunden nära mig, så jag kasta av mig vantar och radio och grabba tag i bössan och vänder mig om och där står kon så perfekt uppställd att jag bara sikta och sköt och hon stappla och la sig. En perfekt lungträff! Efteråt kom nervositeten och jag blev lite darrig men sen så kom glädjen över min första älg!

I kväll så ska svärmor bjuda på smörgås tårta. En väldigt lyckad dag =) I morgon blir det oxå jakt, vi har två stora kvar.

4 kommentarer:

MariaL sa...

Stort grattis till din första älg!! Gu så kul. Kram.

Jenny sa...

Thanx igen =) ja super kul hihi. Kram

Sandra sa...

Riktigt roligt!! :) Du e så duttig! :) kraaaaaam

MariaL sa...

Svar: haha ja men så tänker jag nästan jämt då jag är ute och går, att detta skulle bli en jättefin bild, men så har man ju inte kameran med sig! :)

Åh vad kul att hämta den nya voffsingen, hoppas att det gick bra. Ska bli kul att få träffa er till veckan.

Ha en bra helg du med. Kram Kram.