tisdag 29 mars 2011

6 veckor

Ja i morgon blir lilleman 6 veckor! Max sover nu i egen säng, jätte skönt. I helgen var vi till Västerås, resan gick jätte bra, Max sov hela vägen dit och hela vägen hem. Det var jätte roligt att träffa Maxs gammel mormor och gammel morfar och morfar. Jag och Max åker nog ner igen snart och hälsar på en längre tid. Ja åter till ammningen... det har inte gått nå vidare alls. Gallskrik så fort han får bröstet, en riktig kamp som slutar med att Max är helt slut och inte får i sig nå alls av bröst mjölken. Så igår ringde mamman till bvc och fråga hur vi ska gör. Monica tyckte inte alls det lät nå bra. Jag sa att jag tror han är bortskämd med nappflaska, men hon sa att visst så kan det vara men hon trodde inte det. Så hon föreslog att jag fick låna bröst pumpen och ge honom på flaska om jag vill. Sagt och gjort så låna vi pumpen, för hur det än är så vill man ju att dom ska få i sig den nyttiga bröst mjölken. Jag hade inte ammat Max på 6 timmar eftersom jag tyckte att det inte var någon ide, utan han hade bara fått tillägg, så när jag då pumpa ur mina bröst så fick jag ur ca 45ml!!! Och det var båda brösten tillsammans efter 6 timmars uppehåll!!!! Inte undra på att stackarn inte vill ta brösten, det kommer ju inge! Så nu pumpar jag ur varannan timme men det blir knappt 25ml allt som allt, men det är ju alltid något att ge honom innan tillägg. Huvudsaken han blir nöjd och glad.

Inga kommentarer: