lördag 18 december 2010

V.32

Ja dax för en liten uppdatering.
I Tisdags så var jag och Erik på första föräldrar grupp träffen, det var roligt och intressant. Mycket nyttig information.

Det var oxå sista arbetsdagen för mig, jätte skönt. Nu kan man vara hemma och bara ta det lugn och vila!


I Onsdags så åkte jag och gulliga Sandra till Gävle, först in till stan där jag fynda lite julklappar och lite smått och gott från the body shop till mig själv =)

Efter det så bar det av till Ikea för att inhandla saker till barn rummet, vi hade en trevlig och super rolig dag. När jag kom hem så kunde man ju inte hålla sig utan det var bara att skruva och läsa instruktioner =) Men nu så är allt klart, ska sätta upp lite på väggen men det är Eriks jobb =)


I torsdags så var jag till jobbet för att hämta julklapp från företaget, det var en jätte fin stekpanna och stek spaden. Super bra då jag behöva en ny stekpanna. Sedan var jag på byn och köpte två ammnings bhåar och de sista julklapparna, så nu är allt sådant klart. Bara att inhandla lite julmat.


Igår, Fredags så blev det städning och på kvällen så var vi bjudna av Eriks jobb på julbord på Voxna herrgård, god mat med jätte mycket skratt. Vi var inte hemma för ens 24 så då stöp man i sängen. Sov lite dåligt så idag har jag bara tagit det lugnt och plockat lite hemma. Syster yster var hit och lämna saker från sin lägenhet. Den blivande mostern hade en kasse med lite saker hon köpt till bebisen, en söt liten ekorre nalle, en barn bok, en mjuk haklapp och matlådor till barn. Jätte gulligt av henne =)


Anna,Henrik och Neo var hem förra helgen och den lilla blyga kille är som bort blåst nu var det lek och prat och vara med =) Anna hade med sig lite kläder från när Neo var liten bebis och spjälsängs skydd och en baby björn sele. Vi har tittat på en sådan bärsele men dom kostar ju en del så det var kanon att vi får låna!


Jo har ju träffat barnmorskan igen och blodvärdet var ännu sämre så det är bara att fortsätta med järntabletterna, blä blä! Har hittills gått upp 8kg, inte alls farligt, det känns som mer kan jag lova =) Hjärtslagen på bebisen låg på 152 när hon kolla.

Nu ska jag ta en promis i snö stormen med hundarna!
Här är min mage i vecka 32 (går in i vecka 32 imorgon)

5 kommentarer:

Anna sa...

OJ vad de händer grejjer!
Skönt att sluta jobbet i god tid, vila och gör saker som du inte kommer att kunna göra lika lätt sedan!
8 kilo är ju ingenting, skönt att inte bli så groteskt stor! :)
Bara 8 v kvar nu!! Gu va vi längtar!
Jag har mer bebiskläder så du vet, kassen var bara från en viss storlek, typ 74 kr nått. Säg till om du vill låna 50, 56, 62.
Vi ses till veckan! Kramar!

Maira sa...

Vad härligt att du ni är ledig från jobbet :-) Fin mage du fått, och vad skönt att du inte gått upp mer än 8 kg.

Ha en toppenbra jul vännen. Måste ta en fika snart. Kram.

Maria sa...

Haha såg att jag skrivit mitt namn fel. Maira heter jag ju inte.. :-)

naemi sa...

Japp jag längtar efter det lilla knytet:D vill att den ska komma nu så att man kan sniffa på den. bäbisar luktar såå gott.. det är såå mysigt med bäbisar :D

kram från syrran naemi :D

Jenny sa...

Oj oj många att svara, kul!!
*Ja vi får väl se vilken storlek bebisen har när den kommer =)
*Ja jätte skönt att det hitills bara är 8kg, hoppas det inte rusar iväg nu när man blir hemma och tar det lugnt =)
*Ja, Maria en fika får vi ta snart och ha en underbar jul du med! (Tur du kom på vad du heter ;))
*Haha ja du får komma och sniffa då lilla syster =)