torsdag 27 januari 2011

I väntans tider...

Ja efter en natt med extremt lite sömn för oss båda så åkte vi då till Hudik för ett extra ultraljud. Jag har ju känt barnet hela tiden och barnmorskan sa ju att barnet tycktes må bra. Men människa som man är så kan man ju ändå inte hjälpa att undra och fundera. Vi fick träffa en läkare som gjorde ul och han mätte allt som ska mätas och kolla så det finns vatten för bebisen att bo i. Allt såg jätte bra ut och enligt måtten så är jag en halv vecka längre gången, dvs att bebisen växer så det knakar, hjärtat såg jätte bra ut oxå. Vi tänkte fråga vad det blir för någe men har vi kommit så här långt så kan vi vänta några dagar till =) Fast både jag och Erik är säker på att det blir en lite tjej, får se om vi får rätt. Det känns ju rätt bra att veta att allt ser bra ut i alla fall. När vi kom hem så slockna jag på soffan direkt så nu ska jag göra mig något att äta och vänta på att bebisen tittar ut =)

I tisdags så baka jag och gjorde iordning mat som jag frös in så att man har färdig mat och fika att ta fram när man kommer hem från bb.

Angående min mobil så har den fungerat bra tills nu... tar inte emot laddning alla gånger, låter inte varje gång jag får sms eller det ringer och touchen ballar ur lite då och då... kanske måste köpa en ny ändå, känns ju lite jobbigt och den skulle balla ur och vattnet går och Erik inte är hemma. Hmm typiskt

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh va skönt att höra att bebben mår bra och allt såg bra ut! Nu kan ni sova gott om natten! och bara vänta!
Klart att ni får hålla ut tills den kommer med att veta kön, nu när ni väntat så här långt.
Vi väntar och längtar här!

Kramar

naemi sa...

Härligt att allt är bra:D ja när ni gått så här långt så kan ni vänta ännu några dagar för att få veta könet. Men jag tror att det blir en pojk^^ men det är min gissning:D jag blir glad ovasett kön:D jag bara längtar så att jag snart spricker:D det är såå mysigt med bebisar å barn:D Lycka till!! en stor kram till er båda <3 från Lillasyrran Naemi