måndag 21 februari 2011

Våran lille prins!

Ja så äntligen kom dagen D för oss. I onsdags natt kl 3 gick äntligen vattnet så det var bara att bege sig till hudik. Vi kom in på förlossningen kl 6 och då hade jag så intensiva värkar att jag spydde och kunde inte ta lust gas så då fick narkos läkaren komma och lägga Eda, oj vad skönt det blev! Kl 8 var jag på benen och fick frukost. Strax efter 11 kolla dom hur öppen jag var och då var jag öppen 7cm (var öppen 3 när vi kom in) så barnmorskan sa att det kommer ta ett tag till men vi kollar igen vid 12. Tjugo i tolv började det trycka på rejält och kvart i sa barnmorskan att det låter som om det är på g så vi kollar nu. Oj sa hon, jag ser huvudet så nu får du lägga dig ner och krysta. Och tjipp tjopp, halv 13 kom killen ut. Jag titta till på kl och utbröt, Erik vi hinner äta lunch! Haha, lite snurrig! Både Erik och jag var ju rätt inställd på en liten flicka och när dom vände upp bebisen så ropa jag till av förvåning, men Erik det är en pojk! Pappa Erik blev ju extra glad då han vill ha en jägare (fast tjejer kan ju oxå, det vet ju jag :) ) väl på bb så fick vi dela rum och vilket stök det var, inte en lugn stund alls på det andra paret så på torsdagen efter godkänd läkar undersökning så åkte vi hem. Natten gick ganska bra men fredagen så skrek lill killen hela dagen, helt otröstlig. Mamman grät nog lika mycket av en känsla av hjälplöshet! Pappan försökte trösta oss båda. På lördag så skulle vi tillbaka till hudik på andra läkar kollen och för att bli utskrivning. Han fick jätte mycket beröm och allt såg så bra ut utom hans vikt! Han hade rasat 4hg i vikt, stackarn fick ju inte ut nå mjölk från mig! Så dom gav honom ersättning och oj vad nöjd och glad han blev, sluta skrika direkt! Så vi blev utskriven med order om att ge tillägg efter tutt. Lördag och söndagen har varit himmel rike, man ser hur nöjd och glad han är nu när han blir mätt i magen! I dag var det besök på bvc för inskrivning och kontroll vägning. Oj vad glad vi blev när vågen visa på plus och han åter igen fick mycket beröm! Monica på bvc ska komma hem till oss på torsdag och väga honom igen så vi är riktigt säker på att det går åt rätt håll! Mamman åkte på mjölkstockning igår kväll så vi gick låna med oss en pump hem, så nu ska det nog bli bra. Jag ska passa på att säga tack till alla fina nära och kära som önskat grattis, gulliga ni! Men framför allt så ska jag tacka världens bästa sambon och pappa. Erik har verkligen tagit hand om mig på förlossningen och bb och sedan oss båda här hemma! Jag vet att det är en klyscha men jag hade verkligen inte klarat något utan honom! Tack älskling för allt!

Och nej vi här inget namn på lill killen än!

Kramar från oss



3 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad kul att läsa om allt, och jag blir alldeles tårögd för jag är så stolt över er att klarat allt så fint! Ni har en härlig tid framför er med er lilla familj!
Vi saknar er! Neo pratar om Erik och Jennys bebis så han längtar nog med! Kramar

Maria sa...

Vad kul att läsa om allt :) Haha, den där kommentaren, men Erik vi hinner äta lunch, haha klockren :) Ja jag håller med Anna, blir alldeles tårögd :) Ni är superduktiga. Mys på nu med lillkillen. Han är ju så söt!!!

Kram på er!

Anonym sa...

Ohhh man blir alldeles tårögd. Mormors lilla prins:) Kramiz till hela familjen mamma