måndag 6 juli 2009

Äntligen över

Ja så måste jag nog säga ändå.. Även fast det har varit jätte roligt att ha mormor och morfar hemma hos oss så är det rätt påfrestande. Dom är ju så gamla och ser och hör så dåligt att man måste passa upp på dem, men men det är väl så. Kalaset var jätte lyckat morfar blev super nöjd och glad. Vi hade oxå fixat en spättkaka, eftersom morfar är från Skåne. Kakan är gjord på ägg gulor och socker och så sprittsar dom det på ett snurrande spätt över öppen eld, konsistensen blir som maräng med inte lika söt. Igår ville dom åka hem, det kan jag ju förstå, det är ju jobbigt för dem oxå. Så jag skjutsa hem dem och sedan hämta jag pappa och sedan for vi hem till byn, ett himla farande. Nu ska pappa vara här tills på torsdag sedan så blir det lugnt på främmande ett tag framöver =)

3 kommentarer:

karin sa...

är det lugnt om jag kommer och bor hos dig en vecka?;)

Anna sa...

Spättekaka har jag alltid undrat var det är för nått. Nu fick jag klarhet =)

Jenny sa...

ja kom du karin, ska bara gömma spriten först ;)

Ja det är ju ingen direkt smarrig tårta men den är fin!