måndag 23 mars 2009

Jag ser det snöar...

Jaha då var vårkänslorna borta, det snöar för fullt här sedan igår. Hundarna tycker i alla fall det är roligt =)

I fredag så var jag i väg på frukostsimm i Alfta med Sandra, det var jätte skönt! Sedan bar det av hem för att ätas lite frukost för att sedan uträtta en massa ärenden. Kl 17 börja jag jobba på IP och jag sluta kl 22, när jag kom hem så var jag lagom mör och trött i kroppen så jag stöp i säng.

Kl 07 ringde väckarklockan på lördag morgon, dax för pimpeltävling i Sidskogen =). Johnny, Maria, Nils kom och hämta mig,Erik och Terry vid halv nio och så bar det av. Det var en blandning av snö och regn som föll och blåste rätt mycket, vi tänkte att det här blir inte trevligt på isen. Men i alla fall så satte pimpeltävlingen i gång vid 10 och det dröjde inte länge för ens solen titta fram. Det blev riktigt härligt väder tillslut, Terry hade jätte kul på isen (han stal fisk från de andra deltagarna =) )! Och jag måste ju oxå tilläga att jag klådde Maria, Johnny och Erik på pimplingen =) Sedan tog vi en lång skoter tur till en stuga där vi satte oss och sola mer och grilla korv och prata lite skit. När vi kom tillbaka till Sidskogen så kolla vi på SM finalen i bandy, där Västerås vann, grattis! Efter det bar det av hem till Roteberg, där det blev duscha av och sen kom Johnny, Maria och Nils kom över och så åt vi mat och slö titta på tv. Efter en sådan härlig dag så var det inga som helst problem att somna!

Igår söndag så tog jag och Terry en lång sov morgon =) När vi steg upp så var det någon snö blandat regn som föll så vi besluta oss för att ha en riktig slö dag inne =)
Men det är inte mycket bättre väder idag heller! Alla vår känslor är bort snöade!


Här kommer i alla fall en bild på bänkaskivan som jag fixa till förra helgen =)

3 kommentarer:

Anna sa...

Men så söt Nils är! och vad stor han blir.
Snygg bänkskiva också hörredu!
Ny ska vi på babysim!

Jenny sa...

Ja han blir en riktig stor kille! Han var ju oxå med på isen och maria stack in pimpel spöet i overallen på honom (och du vet ju hur dom rycker med armarna) så det så ut som om han satt och pimpla oxå, jätte söt! Han är så lugn och snäll, gör knappt nå väsen av sig alls! Ha så skönt på baby simm =)

Anonym sa...

Snyggt det blev, jättefin färg! Vilken mysig lördag ni verkar haft, roligt att lilla Nils oxå var med =) Hahah men Terry inte får man sno fisk av dom andra, haha va söt han är.

Nu ska vi ut i vårvädret.. oj jag mena snövädret! ARG!! Jävla väder..