onsdag 18 mars 2009

Mini renovering

Ja det blev en lite mini renovering i köket i helgen =) Jag hitta sådan där film som man klistrar dit på bänkskivor. Vi bor ju i ett gammalt hus så det finns inga standard mått, så jag fick allt skarva, jätte svårt men det blev bra till slut. Jag blev då jätte nöjd i alla fall och det är väl huvudsaken. Jag fick oxå lära mig att för att få ren kakel så ska man rengöra men T-röd, det stod oxå på flaskan... men jag har inte läst så noga på en sådan flaska någon gång! Jag målade även på några lister så dom blir lite vitare. Åkte sedan ner på byn och handla påskliljor, man får ju sådana vår känslor när solen lyser, det droppar från taket och fåglarna kvittrar! Härligt! I söndags så tog jag och Erik en skoter tur, åkte en bra bit och sedan stanna vi på en sjö och grilla korv och lapa sol, det var riktigt underbart!

Idag har jag varit på en morgon promenad och nu funderar jag på om jag ska ta en stol och sätta mig i lä ute, man måste ju passa på i det fina vädret =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad kul med en mini makeover =) Vart hittade du plastfilmen till bänkskivorna?

Underbart väder vi har! =)

Anna sa...

Satt precis och undrade om du inte skulle skriva nått inlägg snart, och så dök de upp! Härligt med lite renovering! Och den där skoterturen blir jag avis på.. Kram från oss

Anonym sa...

Okej, då läre jag på ekmans å kolla lite =) Kan inte du lägga upp en bild på hur det ser ut? Nyfiken hihi.

Anonym sa...

Men vad kul att du får jobba =) Mysigt med en pimpel tävling, hoppas att ni får fint väder! Vi ska ta en långpromenad imorrn och sen se bandymatchen på tv såklart haha!

Ha en bra helg! Kram.