torsdag 5 mars 2009

Ont i halsen

Vakna igår med ont i halsen =( inte kul, har druckit te i mängder men det vill inte ge sig. Var oxå i väg och jobba i går kväll igen, skit kul! Sedan så hände det väl inte så mkt intressant igår =)

Idag har jag varit och inhandlat en ny diskmaskin (det var på tiden...) jag gav mig oxå på att baka bröd, sådant där nyttigt, jo tjena vad det gick bra! Jag fattar inte, jag följer recepten till punkt och pricka men endå så lyckas jag aldrig med bröd! Ljus bröd är inga problem men mörkt = omöjligt! Men skam den som ger sig, jag ska försöka i morgon igen (fast jag är ganska inställd på ännu ett misslyckande) Jag börjar faktiskt tro att det är en myt att man kan baka mörkt bröd själv! (NEJ ingen får kommentera att dom minsann inte har några som helst problem med mörkt bröd)
Nej nu ska jag dra på mig mysbyxor och lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv ett tag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jenny nu ger du mig bröd receptet annars... hahahah skämta! Ja du har nog rätt där att jag är en missbrukare då de gäller att baka =) Men va gör man inte då man bara går hemma hela dagarna utan jobb. Kul med ny diskmaskin, en bänk eller vanlig? Läre komma och hälsa på er nån dag, var ju ett tag sen sist. Och kanske man kan få smaka de där teet du köpte i bollnäs? =) Du ska se att du kommer klara av att baka mörkt bröd, alla måste vi få misslyckas första gången.

Här blir det oxå mysbyxor på och slappa i soffan efter en härlig kvällspromenad.

Hoppas att du blir bättre i halsen!

Anna sa...

Du ska få ett superlätt recept på mörkt bröd av mig, om du gillar nötter i brödet? Man bara gör en smet och sen in i ugnen ca en timme!

Anonym sa...

Å när du fått de receptet av anna så kan jag få det oxå! :)
Jag är oxå helt värdelös på att baka mörkt bröd.. blir en hård yta och inget mer typ.. Skittråkigt..

Hoppas du mår bättre idag.. inge kul att vara klen heller..
nu ska jag fixa lite lunch till barnen och sen ska jag slänga ut dom för att få lite studielugnt här inne å att dom ska få frisk luft. :)


Puss puss